Day 26 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tessa Vervoort - WaarBenJij.nu Day 26 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tessa Vervoort - WaarBenJij.nu

Day 26

Door: Tessa Vervoort

Blijf op de hoogte en volg Tessa

20 December 2015 | Ecuador, Quito

Lieve allemaal, sorry dat het wat langer duurde. (wat problemen met de Wifi en een drukke week) De eerste maand zit er al weer bijna op, is toch wel snel gegaan. Het Spaans gaat stapje voor stapje beter, maar is nog best moeilijk. Deze week weer lessen gehad en veel huiswerk, maar ja dat hoort erbij. Een uitje met school gemaakt naar een grote markt, hier allerlei soorten vruchten geprobeerd, heerlijk!! Ook bij de vlees afdeling geweest dit was wat minder leuk om te zien (kijk foto's). Zelfs een mini stukje cavia gegeten, 'het' gerecht hier in Ecuador. Niet erg lekker. Nu weekend en een beetje relaxen, in Quito al grote voorbereidingen voor kerst. Vind het jammer dat ik het niet thuis kan vieren, maar hier is het vast ook een mooie ervaring.

Nu over de jungle. Mijn trip begon donderdagavond, 11 dec, met een busreis van 8 uur. Aangekomen bij een groter stadje (Nueva Loja) moesten we drie uur wachten totdat we met een nieuw busje werden opgehaald. Deze rit duurde twee uur en bracht ons naar de kanoën. Met de kano ook een rit van twee uur gemaakt naar onze lodge (een soort hutten complex) We waren met ongeveer 10 man, 1 gids en de bestuurder van de kano. Ondertussen was het al weer vrijdagavond en maakten we onze eerste nachtwandeling opzoek naar insecten en planten. Niet echt mijn favorieten dingen maar het was wel heel vet.
Volgende ochtend vroeg aan het ontbijt en daarna naar The SIona Community. Een groep van 70 man die nog leven via de indiaanse manieren. Ze jagen op hun voedsel en alles is erg primitief. Daarna naar de Shaman gegaan, dit is een medicijnman. De mensen in het dorp gaan niet naar een ziekenhuis maar naar de Shaman, en die probeert het oplossing te zoeken met bijvoorbeeld planten. Het was erg interessant om te zien hoe deze mensen leven. Maar voelde me wel een beetje een aapjes kijker.
Zondag ook weer van alles gezien en gedaan in de jungle. Vooral uitleg gekregen over soorten dieren en planten. We hebben caimans, pink river dolphins, slangen, tall loze apen, vogels enzovoort gezien.
De hutten waar je in slaapt is eigenlijk allemaal open, alleen met mosquito netten dicht gemaakt. De douche is ook open, maar dit maakte het eigenlijk allemaal nog leuker, ik zit alleen wel onder de muggenbulten. Alle tochten die je maakt gaan via de kano, de meesten hebben wel een motor. Dit geldt hetzelfde voor de mensen die leven in dit gebied. De rivieren zijn de wegen. Het eten was ook heerlijk, en alles was goed verzorgd. Al met al het was een super ervaring en ik zou het zo nog een keer willen doen!!! Erg jammer toen het maandag was en we weer naar huis moesten.
Till next time xxxx

  • 20 December 2015 - 11:04

    Chris:

    Schitterende foto's! Realiseer me nu pas dat je naast de sjamaan staat - had ie nog een beetje vibes? De water (en vooral de Lagoon) foto's blijven mijn favorieten - hoewel bij de gespietste cavia's het water me in de mond loopt.... Dat wordt smullen! Liefs, Pa

  • 20 December 2015 - 11:18

    Mama:

    Hallo Lieverd,

    Mooi zoals je het allemaal weet te beschrijven! Wat een prachtige ervaringen zijn het allemaal. Wat maak je een hoop mee in je eerste maand. Ben echt onder de indruk en heel trots!!!
    Mooi zoveel dieren en insecten je hebt kunnen zien in de jungle. Beetje jammer voor je dat de muggen je zo lekker vinden.....
    De kerst wordt vast ook weer een bijzonder ervaring om daar mee te maken.
    Liefs mama.

  • 20 December 2015 - 12:59

    Maarten:

    Hey Tessa, ik hoorde van je reisplannen van je vader. Supergaaf! Ik lees nu ook al even mee, maar wilde ook wat van me laten horen. Wat een onwijs vette ervaring voor 7 maanden (als ik het goed heb onthouden). Erg benieuwd wat je allemaal nog meer gaat meemaken. Al was het maar dat je gewoon straks vloeiend Spaans spreekt. Als ik je weer zie, zal ik doen alsof ik niet jaloers ben.

    Groet, Maarten (broertje van Jeannet)

  • 20 December 2015 - 14:25

    Twan:

    Hé tess,

    Hier samen met Maaike en Marieke de foto's bekeken. Het was vooral veel 'iel' en 'gadver'........'ik ga daar echt nooit naar toe'......haha.
    Veilig luxe leventje hier....:-)
    Enjoy!
    Twan

  • 20 December 2015 - 18:33

    Annekee:

    Mooi verslag en geweldige foto's, Vooral die opgeleukte varkenskoppen met dat rooie pepertje. En is dat een mega spin? En dat zwemmen 's avonds; een super ervaring! Hoe was de 8 urige bustocht daar naartoe? Met geiten en heel veel mensen of was het een luxe bus? Ben benieuwd om te horen wat de kerstgebruiken zijn in Ecuador. Mischien zo'n huidig varkenskoppie als kerstdiner??!

    Klapzoen van T.Kee

  • 20 December 2015 - 22:52

    Oma:

    Oh Tes wat een geweldige ervaring, ondanks de muggenbulten! prachtige foto's. fantastischvoor het thuisfront om zo mee te kunnen genieten!!sterkte en succes met spaasn en al Kerstvacantie van school? Vier je Kerst bij het gastgezin of in het vrijwilligershuis? Kiss,kiss, Oma

  • 22 December 2015 - 11:01

    Opa:

    Hai Tessie,
    Genoten van je reisverslag .Wat een ervaring. En wat zie je stralend uit . dat doet goed en ik ben ook zeer trots op mijn oudste kleindochter. Ik wens je een fijn e kerstmis en alvast goede wensen voor 2016.
    Een dikke kus en knuffel van mij en twee poten van Abel.
    Kussen en liefs,Opa.

  • 22 December 2015 - 16:54

    Els:

    Ha die Tessa,

    Wat een ervaringen doe je toch allemaal op en het is super leuk om je zo te kunnen volgen. Spannend om het allemaal te lezen en ................ik weet niet of ik dit zou durven. Je bent een kanjer ! Kerst thuis missen snap ik maar Kerst daar zal ook weer een ervaring zijn. Lieve Tessa ik wens je fijne Kerstdagen en een goede jaarwisseling. Ik geniet van de leuke foto van jou je staat er zo vrolijk op, doet me goed.
    Liefs van mij, T. Els.

Verslag uit: Ecuador, Quito

My first adventure

Een half jaar naar Ecuador, Quito.
Eerst zes weken Spaanse taalcursus en daarna vrijwilligerswerk.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2016

Day 87

18 Januari 2016

Day 55

05 Januari 2016

Day 43

20 December 2015

Day 26

09 December 2015

Day 16
Tessa

Actief sinds 23 Okt. 2015
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 8313

Voorgaande reizen:

24 November 2015 - 24 Mei 2016

My first adventure

Landen bezocht: