Day 55 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tessa Vervoort - WaarBenJij.nu Day 55 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tessa Vervoort - WaarBenJij.nu

Day 55

Blijf op de hoogte en volg Tessa

18 Januari 2016 | Ecuador, Quito

Lieve allemaal,
Mijn eerste weekje vrijwilligerswerk zit er al weer op. Vorige week zaterdag mijn gastgezin verlaten, wat wel heel jammer was maar ik had ook veel zin om naar het Volunteer House te gaan. Hier zitten meerderen vrijwilligers, het is lijkt een beetje op een studentenhuis.
Ik heb hier nu rond de 6 huisgenootjes, maar iedereen komt en gaat dus het verschilt per week. Het is super gezellig en ik ben al wat leuke tripjes met een groepje aan het plannen voor de komende weken.
Mijn vrijwilligerswerk zit in het zuiden van Quito, ongeveer een halfuurtje met de bus. Het zit in een van de armere wijken. Villa Ticca is de naam, dit is een soort kinderdagverblijf of na schoolse opvang. Ze hebben een site op het internet als jullie er meer over willen lezen. Ik werk alleen s'ochtends tot nu toe, ik help bij de groep van kids van 4-5 jaar. Naast wat educatieve opdrachten zoals kleuren, plakken, lijntjes volgen, help je ze ook met dagelijkse dingen. Zoals goede voeding, tandenpoetsen, toilet gebruik enzovoort.
Tijdens de lunch help ik vaak nog wat in de keuken of met het eten van de kinderen, en in de middag weer naar huis.
Elke groep heeft een eigen juffrouw (in de ochtend zijn er 3 groepen) en ze hebben twee standaard kokkinnen. Die zijn allemaal super lief en erg dankbaar. Het is fijn om te zien dat de kinderen hier goed worden opgevangen! En het is heel gezellig met de andere vrijwilligers, de kinderen en de vaste werknemers.
Dit weekendje lag ik met koorts op bed, wat wat minder was. Maar iedereen was heel lief en voel me een stuk beter. Morgen weer lekker beginnen!
A lot of love!!!!

  • 18 Januari 2016 - 08:10

    Jasmijn:

    super leuk om dit allemaal te horen en ik vind het fijn dat jij het fijn hebt ♥♥♥

  • 18 Januari 2016 - 08:54

    Esther:

    Hoi tessa!
    Wat leuk om al je verhalen te lezen en te horen dat het goed met je gaat. Ik ben benieuwd naar je verdere verhalen! Geniet er van!

  • 18 Januari 2016 - 11:38

    Oma:

    Lieve Tess, weer enig om te lezen! Fijn dat je zo enthousiast in al het nieuwe duikt! het werk en het leven het vrijwilligers huis Leuk dat de contacten zo goed lopen! Ben benieuwd naar je tochtjes! En wat een ervaringen doe je op in het Kinderhuis! Je ziekte daar okk mee te maken? Net als in Ned. , waar ieder ziektetje behalve bij de kinderen ook bij de leidsters en ouders rondgaat? Dikke zoen, Oma

  • 18 Januari 2016 - 14:13

    Oom Twan:

    Hoi Tessa,
    Leuk verslag van je eerste week in het vrijwilligerswerk. Kan me voorstellen dan het heel dankbaar is. Leuk ook dat je het gezellig hebt me de anderen in een soort 'studentenhuis'.....:-)
    Dit weekend ook leuke foto van je ontvangen op de familie app, met een paar kinderen.
    Je zag er stralend uit!
    Twan

  • 18 Januari 2016 - 19:35

    Mama:

    Hallo lieverd,
    Leuk dat je tijd voor je Blog wist te maken en zo over de eerste ervaringen van je vrijwillgerdwerk te horen.
    Ben benieuwd of je de komende week het zelfde blijft doen of dat je ook nog bij andere werkzaamheden mag helpen.
    Hoe gaat het Spaans spreken met de kinderen, lukt het om een beetje te comminuceren?
    Prachtig uitzicht over Quitto in de avond zeg!
    liefs mama.

  • 18 Januari 2016 - 19:48

    Gijsje:

    Ha Tess,

    Dat ziet er gezellig uit, die foto met die andere vrijwilligers! Tof om zo met een paar anderen in een studentenhuis te wonen en samen te werken! Zijn de kinderen in Villa Ticca net zo lief voor je als Hanne en Abel? ;-) Maar met jouw oppaskwaliteiten moet dat wel lukken toch?

    Liefs, Gijsje

  • 18 Januari 2016 - 19:48

    Gijsje:

    Ha Tess,

    Dat ziet er gezellig uit, die foto met die andere vrijwilligers! Tof om zo met een paar anderen in een studentenhuis te wonen en samen te werken! Zijn de kinderen in Villa Ticca net zo lief voor je als Hanne en Abel? ;-) Maar met jouw oppaskwaliteiten moet dat wel lukken toch?

    Liefs, Gijsje

  • 18 Januari 2016 - 19:48

    Gijsje:

    Ha Tess,

    Dat ziet er gezellig uit, die foto met die andere vrijwilligers! Tof om zo met een paar anderen in een studentenhuis te wonen en samen te werken! Zijn de kinderen in Villa Ticca net zo lief voor je als Hanne en Abel? ;-) Maar met jouw oppaskwaliteiten moet dat wel lukken toch?

    Liefs, Gijsje

  • 18 Januari 2016 - 19:49

    Gijsje:

    Sorry Tessa, mijn IPad werkte even niet mee, dus heb ik drie keer gereageerd :-)

  • 18 Januari 2016 - 21:48

    Tant En Ellen:

    Hoi Tessa,
    Wat leuk om je te zien.! Je ziet er goed uit. Heb je het gezellig met de anderen? Stoer hoor, we vinden je een kanjer. Ben je weer wat opgeknapt? Dat hopen en verwachten we. Veel liefs.

  • 19 Januari 2016 - 19:10

    Mark:

    Hi Tessa,

    Leuk om met je mee te lezen en te leven! Lekker dat de kop eraf is en dat je bent gestart in je vrijwilligerswerk. Jeetje wat maak jij een boel mee, wat een ervaringen en indrukken. Het lijkt soms al zo vanzelfsprekend zoals je erover schrijft, terwijl het nog maar zo kort is. Het lijkt me ook tof om met een paar anderen in een soort studentenhuis te wonen, dat zal weer een ander sfeertje geven dan bij het gastgezin. De koorts klonk gelukkig niet heel vervelend, take care en pas goed op jezelf. Liefs uit Voorschoten!

  • 23 Januari 2016 - 17:52

    Simone Bins:

    Hoi Tessa,

    Wat geweldig om" vanachter" mijn laptop jouw prachtervaringen een beetje mee te krijgen. Ik ben enorm onder de indruk van jou, je sprekende verhalen en foto's. Chapeau! Leuk en interessant vind ik je verhalen.
    Zo te zien heb je het naar je zin! Houd je taai! Groetjes van allemaal uit Druten, Simone

  • 31 Januari 2016 - 10:50

    Els:

    Ha die Tessa,
    Beetje late reactie maar weer heel leuk om jouw nieuwe ervaringen te lezen. Opa had me een foto doorgestuurd van jou met de kids in het kindertehuis en volgens mij heb je het er echt naar je zin je ziet er blij uit en de Kinderen vinden jou volgens mij ook leuk. Zorg maar goed voor ze, ze verdienen het.
    Ja weer even wennen in een andere woonsituatie maar ook weer een nieuwe ervaring en even ziek zijn komt vaak voor als je net bij kinderen werkt. Lieve Tessa geniet ook van de trips gepland hebt met anderen en ik lees daarover wel weer in je volgende verslag.
    Toi toi Tessa alle goeds en lieve groet,
    Els.

Verslag uit: Ecuador, Quito

My first adventure

Een half jaar naar Ecuador, Quito.
Eerst zes weken Spaanse taalcursus en daarna vrijwilligerswerk.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2016

Day 87

18 Januari 2016

Day 55

05 Januari 2016

Day 43

20 December 2015

Day 26

09 December 2015

Day 16
Tessa

Actief sinds 23 Okt. 2015
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 8305

Voorgaande reizen:

24 November 2015 - 24 Mei 2016

My first adventure

Landen bezocht: