Day 6 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tessa Vervoort - WaarBenJij.nu Day 6 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tessa Vervoort - WaarBenJij.nu

Day 6

Door: Tessa Vervoort

Blijf op de hoogte en volg Tessa

29 November 2015 | Ecuador, Quito

Al zes dagen in Ecuador! Voel me steeds meer op me gemak en leer de omgeving beter kennen. Afgelopen dagen niet veel gegeten vanwege het wennen aan de nieuwe cultuur en de hoogte, maar de trek komt nu weer terug.
Je merkt dat het een hoofdstad is door al het drukke verkeer, maar qua gebouwen en straten is het erg armoedig. Er lopen super veel straatverkopers, schoenenpoetsers, enz rondt, en dan niet alleen volwassenen maar ook veel kinderen wat wel moeilijk is om te zien.
Heel veel gelopen de afgelopen dagen, maar gister en vandaag begonnen met de bus te nemen wat ook een hele opgave is.
Als je een bus wilt nemen moet je er echt in en uitspringen anders rijdt hij door, en het zit vaak super vol.
Morgen begin ik met mijn eerste Spaanse les en ik wordt s'middags opgehaald door mijn gastgezin, waar ik dan voor het eerst kennis mee zal maken. Ik denk dat ik de eerste week priveles zal krijgen van een van de enige leraren die Engels spreekt, wat heel fijn is. (Je klas en leraar verandert per week)
Ik ben benieuwd hoe het morgen zal gaan en kijk er naar uit met wat gezonde zenuwen! Adios.

  • 29 November 2015 - 22:13

    Chris:

    Real life "Mrs Smith"..... :-)))

    Pa

  • 29 November 2015 - 22:17

    Sjoerd Peters:

    Super leuk om te lezen, voelt alsof we erbij zijn Tessa! Succes morgen met de eerste les, ben benieuwd wanneer het eerste reisverslag in het Spaans komt ;-) en heel veel plezier met de kennismaking. Trots op je!!!

  • 29 November 2015 - 22:22

    Mama:

    Hoi Lieverd,
    Hollen en stilstaan dus al op de eerste dagen. Wat maak je een hoop mee!
    Ben benieuwd naar de verhalen over je leraar. Zal vast gek zijn in je eentje les de eerste week, maar wie weet leer je zo extra snel wat woorden Spaans.
    Ook benieuwd naar je gastgezin.... We horen het vast snel.
    liefs en dikke zoenen, Mama

  • 29 November 2015 - 22:44

    Jeannet Bredewold:

    Lieve Tessa,

    Heel gaaf om zo je verslag te lezen. foto's te zien en zelfs een video van de landiing! We hebben veel aan je gedacht dinsdag hoor. Ik heb het al vaker gezegd maar het is onwijs stoer dat je dit op 17 jarige leeftijd doet! Ik stond zaterdagmorgen gezellig met je vader aan de lijn want Marieke moest hockeyen na Jasmijn dus we hebben beide meiden aangemoedigd. Hebben we gelijk even bijgepraat hoe het met je was.

    Ik ben zo benieuwd hoe je gastgezin zal zijn. Maar dat horen we vast ook wel weer. We kunnen je gelukkig goed volgen via dit blog.

    En is het lekker weer daar? Hier was het vandaag vreselijk! We hadden de hagelstenen door het slaapkamerraam naar binnen geregend. Dus we hebben de hele dag surprises geknutseld en zijn de deur niet uit geweest. Zo te zien maak jij meer meters buiten op een dag. Maar morgen weer de schoolbanken in. Your favourite! Zet hem op.

    Dikke kus Jeannet (en Herman, Bram, Marieke en Hanneke)

  • 29 November 2015 - 22:58

    Oma :

    lieve tes. Wat al weer een veschi met de 1e dagen! je bent de nieuwe inmstandigheden behoorlijk aan het tackelen! en je begint er al meer lol in te ktijgen.... Wat een verjhaal van de bussen! je wordt ook nog acrobate!
    Succes moeren enn goeie tijd in het pleeggezin!Dikkezoen, Oma

  • 29 November 2015 - 23:08

    Benedict Laval:

    Hoi Tessa,
    Cool om te lezen hoeveel indrukken je binnen krijgt:)
    Doet me denken aan de eerste week dat ik in Tanzania was, alsof ik in een andere wereld was beland, en dat was ook zo;)
    Geniet er van, en waarschijnlijk zul je vaak verbaasd zijn, tenminste dat had ik.
    Hier in Tilburg is het erg winderig en regenachtig, hopelijk bij jou beter.
    veel groeten van the girls en ikke,
    doei
    Benedict

  • 30 November 2015 - 14:50

    Els:

    Ha die Tessa,

    Super leuk je zo te kunnen volgen. Wat heb je al veel indrukken op gedaan. En dan bijna je 1e spaanse les en nog prive ook wat een luxe. Ben benieuwd hoe je gastgezin bevalt hoop dat je het daar naar je zin hebt. Toy-toy meissie tot volgende keer.
    Liefs van mij, Els.

  • 30 November 2015 - 18:41

    Jasmijn:

    Heei tessie mooi dat het steeds beter gaat ik mis je wel een beetje hoor nog veel plezier xxx

  • 30 November 2015 - 18:46

    Irina:

    Ola Tessa!!
    Ik zit heerlijk in een relaxte florentijnse tram jouw reisverslag te lezen.
    En natuurlijk doet het me denken aan mijn eerste verblijf in Italie, alleen op talencursus....
    Het verschil is dat ik toen al redelijk wat woorden Italiaans sprak, maar helaas was er toen nog geen Internet en geen mobiele telefoon, dus belde ik één keer in de week mijn ouders vanuit een telefooncabine. Vreselijk was dat want ik had altijd veel te vertellen maar niet genoeg muntjes om het allemaal kwijt te kunnen :-)
    Ik kan me best voorstellen dat je af en toe zenuwachtig bent, ik herken het wel een beetje.
    Maar dat maakt deel uit van deze fantastiche ervaring. Geniet ervan joh!!!
    Saluti dall'Italia
    Irina

  • 30 November 2015 - 20:15

    Mark :

    Hi Tessa,

    Wat ontzettend leuk om meer in detail te lezen hoe het met je gaat. Leuk dat de Spaanse lessen gaan beginnen. Je zult hierdoor nader kennismaken met een aantal lotgenoten en het lijkt me altijd lekker om de taal van het land te leren, om beetje bij beetje hier je voordeel mee te kunnen doen.

    Gek hoe snel je 1ste week alweer is gegaan. Je leert in ieder geval het openbaar vervoer in Nederland met terugwerkende kracht extra waarderen. Pas wel op met springen! Je kunt toch maar TROTS op jezelf zijn dat je helemaal in Ecuador bent en daar je weg verder aan het ontdekken bent. Spannend de kennismaking met je gastgezin morgenmiddag. Hopelijk voelt dat goed.

    Take care en liefs uit Voorschoten!
    Mark

Verslag uit: Ecuador, Quito

My first adventure

Een half jaar naar Ecuador, Quito.
Eerst zes weken Spaanse taalcursus en daarna vrijwilligerswerk.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2016

Day 87

18 Januari 2016

Day 55

05 Januari 2016

Day 43

20 December 2015

Day 26

09 December 2015

Day 16
Tessa

Actief sinds 23 Okt. 2015
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 8300

Voorgaande reizen:

24 November 2015 - 24 Mei 2016

My first adventure

Landen bezocht: